Brza rešenja su loša za lični razvoj

Većina vas neće hteti da čita ovo. Ali zaista, ne postoje brza rešenja niti prečice do ličnog razvoja.

Put kojim moramo da prođemo u ovom razvoju, zahteva vreme, posvećenost i samodisciplinovanost.

Svakako da je u ljudskoj prirodi da teži ka bržim i lakšim rešenjima. Ljudi teže da jednim udarcem udare dve pa i više muva. Svi težimo sličnim rešenjima, ali ne mogu sva ta rešenja da budu dugoročna i ništa ovog tipa ne nastaje preko noći. Brza rešenja dolaze u obzir jedino kada ni jedno drugo rešenje ne postoji, pa i tada čak ne bivaju dugoročna

Dugoročne i produktivne promene iziskuju vreme, zašto?

  • Čoveku treba minimum 21 dan da bi stvorio novu naviku. Psihološki govoreći, stanje i zbivanje u ovom periodu mogu da prerastu u zavisnost ukoliko njihov krajnji ishod nije dugoročan i produktivan. Ovo može i duže da potraje ali u svakom slučaju nije rešenje na duge staze.
  • Faktori navike odnosno homeostaze. Navika se definiše upražnjavanjem nečega svaki dan bez konstantne svesnosti o tome. Homeostaza, pak, biva definisana kao svakidašnja funkcija organizma u određenom prostoru i vremenu. Na primer, ukoliko se temepratura napolju menja drastično, a naše telo zadržava istu temepraturu sve vreme, tada kažemo da smo u homeostazi. Psihološka homeostaza, za razliku od biološke, održava naš um konstantnim i nepromenjivim, bez obzira na spoljnje faktore. Stoga biva veoma teško menjati nečije navike. Iako se pomenuta ogleda u lepom svetu, sa druge strane psihološka homeostaza sputava ljude da budu fleksibilniji, promenjivi. Oblikuju se, zapravo, u jedan kalup koji je teško razbiti. Bilo to fizički ili konzervativno, isti je uticaj.
  • Određeni napori pak urode plodom. Zamislite da želite da smršate trajno i taj proces planirate veoma dugo. Na primer, da biste smršali 15kg nije dovoljno da samo danas jedete malo i zdravo. Umesto toga, treba da praktikujete isto svaki dan sa dodatkom gasa u smislu fizičke aktivnosti i da sve to održavate neko vreme kada će rezultati sami doći.

Isto tako da bi ste opstali u ljubavnoj vezi ne možete se slagati i voleti samo danas i očekivati od toga čudo. Ovakav proces zahteva dane, mesece i godine. Poverenje se ne gradi u toku jednog dana ili bolje rečeno, noći.

Samo ukoliko svoj plan sprovodite temeljno i detaljno, imaćete dugoročne rezultate.U suprotnom, izgladnjavanje ili prejedanje – uništiće sav trud.

  • Budite uporni i posvećeni tome. Koliko li smo samo puta svi mi videli kako nam propada plan, projekat ili slično, u koji smo prethodno uložili sebe do maksimuma? Nažalost, mnogo puta. Obično je u pitanju ili pojedinac ili grupa istih koji traže rešenja na kratke staze a potom se izgube sa tog istog puta. Međutim, i u takvim situacijama ukoliko je čovek posvećen i fokusiran na cilj, ispraviće greške i nastaviće dalje spasavajući sebe glavobolje i mnogo čega drugog.
  • Primeri loših kratkoročnih rešenja:

Postoji li neko ko ne želi da se obogati?

Suzan Malinz je 1993 godine osvojila 4.2 miliona dolara na lotou u Virdžiniji. Međutim u isto vreme je postala dužna jednoj firmi koja je čekala baš na to. Nakon svih poteškoća sa kojima se suočila, shvatila je da što više novca imamo, više ga trošimo, a samim tim i brže nestane. Shvatila je da novac zarađen na brzinu može samo da stvori probleme, pre nego da ih otkloni.

Evelin Adamas je takođe osvojima loto u vrednosti od 5.4 miliona dolara. Danas živi u prihvatilištu za beskućnike.

Viliam Post je imao slično iskustvo samo sa mnovo više novca. Danas govori kako bi voleo da se to nikad nije desilo.

Suzan Bredli, autorka ,,Iznenadnog novca“ i finansijski savetnik tvrdi da je nije sve u novcu. Poenta je u promenjivosti i prilagodljivosti. Odnosno, brza rešenja su kratkoročna i zapravo ona ništa ne rešavaju.

Šta se dešava kada sebe izgladnjujemo do besvesti sa ciljem mršanja?

Iako skoro svi znaju da nagla promena kilaže nije nikako zdrava, i dalje svi teže ka njoj. Svaka nagla promena po naše telo je opasna. Svi znamo da se na taj način slabi ceo organizam uključujući posebno srce i mišiće. Ne treba da očekujemo niti da težimo rešenju preko noći. Prekomereno izglanjavanje je isto kao i prekomereno vežbanje sa ciljem da imamo ne znam kakve mišiće za par dana. Prosto, nemoguće! Treba da svoj život organizujemo na zdrav način gde ćemo lako kontrolisati svoju težinu ali i druge stvari.

Zaključak jeste da svako treba svoj lični razvoj da dosegne na teži način. To zahteva vreme, kontinuirani trud, ali i fokusiranost, disciplina i staloženost. Svakodnevni rad sa određenim ciljem, kulminiraće poželjnim ishodom!

Autor: Zorka Hirford

Izvor: licninapredak.rs / essentiallifeskills.net

Pogledajte i

Druga onlajn radionica “Građani u promišljanju”

Druga međunarodna onlajn radionica “Građani u promišljanju” održaće se od u subotu 27. juna pod …

Оставите одговор

Ваша адреса е-поште неће бити објављена. Неопходна поља су означена *