Home / Članci / Popravite raspoloženje za 10 minuta
Raspolozenje

Popravite raspoloženje za 10 minuta

Autor: Suzana Vemić

1. Zahvalnost

Bez obzira na uzroke lošeg raspoloženja, zahvalnost je odličan način da ga brzo popravite. Jednostavno se setite stvari na kojima ste zahvalni i nabrojte ih barem desetak. Uključite i one male stvari koje podrazumevate kao što su struja, pitka voda, krov nad glavom, sunce, vazduh…

2. Usmerite se na sadašnji trenutak

Svi već znamo da sutra nikad ne dolazi, zar ne? Sadašnji trenutak je jedini deo vremena koji nam je na raspolaganju, a najverovatnije da nismo usmereni na njega, čim smo neraspoloženi. U svojim mislima, najčešće se bavimo prošlošću ili brigama oko budućnosti. Ako želite da svoju svesnu pažnju usmerite na sadašnjost, fokusirajte se na svoje disanje, osetite dodir svojih nozdrva i vazdušnog strujanja ili prosto pogledajte po prostoriji u kojoj se nalazite i nekoliko sekundi posmatrajte svaki predmet u njoj, to će vam pomoći.

3. Prošetajte

Ako ste u mogućnosti, izađite napolje i prošetajte, makar samo desetak minuta. Dok šetate, dišite duboko i pažljivo posmatrajte okolinu.

4. Plešite

Ako volite muziku, pustite je glasno i zaplešite sami za sebe. Možda će vam biti malo neobično u početku, ali ples će vas brzo oraspoložiti, a pored toga uživaćete u osećaju slobode i nesputanosti.

5. Sredite jednu fioku

Bavljenje jednostavnim poslovima kao što je sređivanje nereda u fiokama može vrlo brzo da vam popravi raspoloženje. Dok raščišćavate nered, nećete se baviti mislima koje vas opterećuju, a ubrzo ćete videti i efekte svog rada, što će takođe doprineti promeni raspoloženja.  Sličan efekat će imati i drugi “mali” kućni poslovi, kao što je brisanje prašine ili pranje posuđa.

6. Nazovite roditelje, prijatelja ili supruga/ suprugu

Pozovite ih ili im pošaljite SMS, ali samo da im kažete nešto lepo, recimo da ste ih se uželeli ili da ih pozivate na ručak/večeru/kafu/ kolače, nikako nemojte da se žalite.

7. Igrajte se sa svojim mislima, umesto da se one igraju sa vama

Naše misli su samo naše misli, ne apsolutne istine, a mi smo skloni da im dajemo veliku pažnju i moć, mnogo veću nego što je potrebno. Igrajte se sa njima… zamislite ih u šarenim balonima kako plutaju iznad vaše glave, a vi birate koji balon ćete držati u ruci. Misli su samo gosti, a mi smo domaćini, ako vam se neki gost ne dopada, nemojte ga ugostiti.

8. Setite se da sve prolazi, te će tako proći i vaše negativno raspoloženje.

Svi imamo ovakve trenutke, samo što im neki ljudi poklanjaju previše pažnje. A  gde usmerimo svoju pažnju, tamo su i naše misli i emocije.

9. Osmehnite se sebi u ogledalu… i sve je drugačije, zar ne?

Izvor: licninapredak.rs / Suzana Vemić, kouč, savetnik

Pogledajte i

Psihološke promene i menopauza

Mnoge žene doživljavaju menopauzu i srednje doba kao veoma stresno iskustvo. Kako reagujete na menopauzu, …

Оставите одговор

Ваша адреса е-поште неће бити објављена. Неопходна поља су означена *