Home / Članci / Zdravlje / 3 saveta koja će ojačati vaše mentalno zdravlje
Životni saveti

3 saveta koja će ojačati vaše mentalno zdravlje

Otkrivamo vam tri jednostavne strategije za poboljšanje vašeg mentalnog zdravlja i sreće:

Budite ljubazni prema sebi

Nemojte biti previše kritični prema sebi, nemojte prestati da uživate u životu koji mate.  Kad vas god obuzmu negativne misli, svoju pažnju preusmerite prema stvarima koje imate, ciljevima koje ste postigli i ljudima koji vas vole i podržavaju. Znajte da svi prave greške da su prepreke samo deo procesa učenja. Istraživanja su pokazala da stalno kritikovanje samih sebe i težnja za perfekcionizmom ne samo da povećava nivo stresa, već smanjuje produktivnost i podstiče pojavu psihičkih bolesti kao što su depresija i poremećaj u ishrani. Ključno je, dakle, prihvatiti sebe onakve kakvi smo, postaviti realne ciljeve i očekivanja u životu.  Uzmite vreme za sebe, okružite se ljudima koji vas inspirišu i podržavaju, a sve negativne odnose izbacite iz svoga života.

Postavite jasne proritete

Svoje vreme ispunite tako što žete energiju koju imate trošiti razumno. Važno je da se vaši prioriteti slažu s vašim konačnim ciljevima.  Sastavite listu od pet, šest ciljeva koje želite da postignete u nekom periodu, bez obzira da li su privatni ili poslovni ciljevi i počnite rad na sebi. Zatim postavite prioritete imajući na umu postavljene ciljeve. Na taj način način ćete ostati motivisani, fokusirani i postići ćete željene rezultate bez da doživite “nervni slom”. Isto tako, postavite jasne granice kako biste se suzdržali od preterivanja, jer kada istovremeno obavljate veći broj zadataka, osim što nije zdravo za vas, takođe je  i kontraproduktivno.

Spavajte dovoljno

Broj sati i kvalitet sna povezani su s vašim mentalnim zdravljem. Ukoliko dovoljno spavate, poboljšavate vaše raspoloženje, produktivnost, pa čak i kreativnost. National Sleep Foundation preporučuje sedam do devet sati sna kako bi vaše zdravlje bilo dobro. Nedostatak sna, naime, može da dovede do brojnih zdravstvenih problema uključujući teskobu, mentalni umor i gojaznost. Takođe, povećava se  rizik od srčanih bolesti, depresije i slabijeg imuniteta. Zato svakodnevno, uz vežbanje i zdravu ishranu, pokušajte da uhvatite barem sedam sati sna jer time činite dobro za svoje zdravlje.

Izvor: Poslovni puls

Pogledajte i

DA LI VAM JE POSAO VAŽNIJI OD MENTALNOG ZDRAVLJA?!

Radna okruženja u savremenom dobu postala su ozbiljna opasnost za naše mentalno zdravlje. Ubrzan ritam …

Оставите одговор

Ваша адреса е-поште неће бити објављена. Неопходна поља су означена *